Strefa RUCHU

  • Joga ogólna
  • Joga zdrowia
  • Wzmacnianie i modelowanie
  • Joga dla dzieci
  • Joga IYENGARA

Joga zdrowia - Ania Kobalczyk

Joga zdrowia to zajęcia dostosowane specjalnie do potrzeb i możliwości osób w każdym wieku. Idealne dla osób poczatkujących, borykających się z bólami kręgosłupa, prowadzących siedzący tryb życia, seniorów oraz wszystkich, którzy chcą zregenerować organizm, zredukować stres, poprawić samopoczucie oraz profilaktycznie zadbać o swój kręgosłup. Łagodna praktyka i spokojna atmosfera działa kompleksowo, wzmacniając i usprawniając całe ciało.
Joga zdrowia:
· minimalizuje bóle pleców i mięśni,
· odciąża i wyciąga kręgosłup,
· wzmacnia i rozciąga mięśnie,
· działa antystresowo i relaksacyjnie,
· poprawia samopoczucie, ułatwia samoakceptacje, zwiększa optymizm,
· wspiera pracę organów wewnętrznych,
· stymuluje pracę układu odpornościowego,
· poprawia krążenie krwi,
· przywraca naturalną ruchomość w stawach,
· wspiera pracę organów wewnętrznych,
· poprawia pamięć i koncentrację,

Zajęcia " Wzmocnienie i Modelowanie"

Zajęcia polegające na wzmocnieniu i kształtowaniu mięśni oraz  sylwetki w sposób wolny, świadomy i staranny. Podczas ćwiczeń  skupiamy się na każdym ruchu, aby był on jak najbardziej efektywny i funkcjonalny oraz, aby przynosił dla naszego ciała jak największe korzyści rozwijajać je w sposób harmonijny, ale także prozdrowotny.

Poziom dostosowany do możliwości każdego uczestnika, poprzez odpowiednie modyfikowanie poszczególnych zajęć.
Cwiczenia z wykorzystaniem różnego rodzaju  przyborów gimnastycznych ( piłki gimnastyczne, gumy oporowe itp ) , jak i masy własnego ciała. 

Chcesz mieć zdrowe, mocne i wymodelowane ciało? To są zajęcia właśnie dla Ciebie. Zapraszamy!!!

Joga dla dzieci – Ania Kobalczyk

MAŁA JOGA to zbiór metod i technik edukacyjno-wychowawczych, które obejmują wszystkie aspekty istnienia: fizyczny, psychiczny, energetyczny, troszcząc się o ciało, umysł i emocje. Podczas zajęć praktykujemy jogę, bawimy się, tańczymy, stymulujemy wrażenia sensoryczne z wykorzystaniem metod uważności, relaksacji, technik oddechowych, oraz bajkoterapii i muzykoterapii.

Joga dla dzieci stymuluje prawidłowy rozwój psychofizyczny, zachęca do rozwoju kreatywnego myślenia, oraz ukazuje twórcze sposoby spędzania czasu wolnego, w celu inspiracji do podejmowania rozwoju osobistego.

Zajęcia poprowadzi Ania, pedagog z wykształcenia oraz absolwentka AWF w Warszawie na kierunku „ Relaksacja i joga”. Poza tym to ciepła i sympatyczna osoba, którą kochają zarówno dzieci jak i dorośli.

Na zajęcia dzieci przychodzą w wygodnym ubranku, bucikach na zmianę. Można przynieść swój kocyk, podusie lub misia.

Joga IYENGARA - Ola Zdziechowska

Charakteryzuje się tym, iż dążymy do równowagi zarówno w ciele jak i w umyśle wykorzystując do tego narzędzie jakim są asany - pozycje ciała.

Na podstawie własnych doświadczeń twórca tej metody opracował sekwencje asan, które świadomie wykorzystane mogą przynieść konkretne efekty przy różnych dolegliwościach np. takich jak: ból głowy, bóle menstruacyjne czy brak równowagi emocjonalnej. Z uwagi na różnorodność w budowie naszych ciał oraz wszelkiego rodzaju ograniczeń autor wynalazł przyrządy, które pozwalają nam praktykującym, prawidłowo ułożyć ciało w asanie. W praktyce wykorzystujemy klocki, paski, koce, wałki, krzesła, drabinki, liny i wiele innych.

Dla właściwego efektu praktyki, pozycje te, dobrze jest wykonywać w określony i sprawdzony sposób tak, aby pozostać przy zdrowiu i nauczyć się chronić własne ciało i bezpiecznie je obsługiwać.

Osoby praktykujące jogę wg. metody lyengara wielką wagę przykładają do dokładności i świadomości pracy w asanach i w ten sposób z czasem pojawia się stan medytacji w ruchu.

W tej praktyce stale dotykamy miejsc granicznych, po to aby znowu móc je odkryć, a następnie rozpoznać i przekroczyć co przyczynia się do naszego rozwoju i właściwego poznania.

Często powtarzane asany i pranajama - praktyka świadomego oddechu przynoszą praktykującym głębokie efekty na poziomie nie tylko fizycznym ale również emocjonalnym jak i mentalnym.